0622525811 info@omnisense.nl

Belonen kan tot 50% meer omzet opleveren!

Belonen van goed gedrag is bekend en kan met digitale/mobiele coupons effectief worden toegepast.

Alles draait om erkenning voor ons gedrag. Dat is zelfs bij dieren zo. Zelfs een schouderklopje zo nu en dan kan helemaal geen kwaad, integendeel. Mensen worden er blij van

.communicatieadvies

Belonen gebeurt op allerlei manieren. Het is een soort van ruilmiddel. Jij geeft mij het ene, dan krijg jij het andere.  Die twee moeten wel met elkaar in evenwicht zijn, anders gaat het mis. Een schouderklopje uitdelen aan iemand die net je leven heeft gered kan volstaan, maar lijkt in een dergelijk geval niet toereikend.

Zo wordt loon in een arbeidsrelatie vaak niet meer gezien als compensatie voor de geleverde arbeid. Na verloop van tijd wordt het salaris als gewoon ervaren, als iets vanzelfsprekends.

Erkenning voor de arbeidsprestatie zal of moeten komen uit een verhoging van het salaris of uit andere emolumenten (materiele beloning) . Dat kan o.a. op gepaste momenten een welgemeend schouderklopje zijn als iemand meer dan ‘gewoon’ presteert (immateriële beloning).

In de commercie moet loyaliteit beloond worden, omdat aan loyale klanten bijvoorbeeld meer wordt verdiend, zonder daarvoor extra verkoopinspanningen te doen.

Klanten die meer kopen rekenen min of meer op een tegenprestatie in de vorm van kortingen, speciale vaste klantenaanbiedingen, primeurs, persoonlijke aandacht enz. Kortom iets extra’s waardoor men zich speciaal, bijzonder, gewaardeerd voelt.

Kortingen, speciale aanbiedingen, primeurs e.d. werken ook als lokkertje om mensen naar de(web) winkel of horecabedrijf te trekken. Als consumenten op dergelijke aanbiedingen ingaan en gelukkig zijn met hun keuze wordt dat gezien als beloning voor de keuze die hij of zij heeft gemaakt.  Die beloning kan op zijn beurt weer tot loyaal koopgedrag  leiden.

Niet voor niets dat belonen een van de belangrijkste marketingtools is.

Maak er gebruik van en scoor!