
Tip: Zoek elkaar online
Alles wat tastbaar is leeft tegenwoordig ook een digitaal leven. Maar waar vindt u die informatie van die zakenrelatie of product? Internet is voor de consument in de loop van de jaren dé belangrijkste informatiebron geworden en in toenemende mate ook de plek...

Tip: Wordt koppelkoning
Laat een uiting niet een eenzaam zieltje zijn. De kracht en effectiviteit van hedendaagse marketingactiviteit ligt in de combinatie. Door klassieke media (drukwerk) aan de mogelijkheden van (mobiel) internet te koppelen (en andersom) vergroot u het bereik en de...

Tip: Jij bent onbetaalbaar
Door internet is de prijs voor een product of dienst bijna helemaal transparant geworden en vergelijken kinderspel. Prijs is daarom een veel minder doorslaggevend marketinginstrument geworden. De keuze voor de ene of andere leverancier komt steeds meer tot stand door...

Tip: Zeg gewoon wat je wilt
Hoe groter het bereik van de uiting, hoe groter de kans dat de boodschap gezien wordt door de doelgroep. Internet is daarbij een belangrijk, zo niet hét belangrijkste medium om een grote doelgroep en uw communicatie doelstelling te bereiken. Het probleem met internet...

Tip: Alleen is maar alleen
Voor eigen parochie Wellicht is u nog niet helemaal duidelijk hoe het geheel van uw marketing communicatie presteert. Laat dan een onafhankelijke partij met een generale kijk op offline- en online marketing communicatie de mogelijkheden voor u boven water brengen. Een...

Tip: Imago, da’s goud
Goederen of diensten ruilen tegen klinkende munt maakt van ondernemen een commerciële activiteit. Maar doet u al iets met maatschappelijke betrokkenheid, milieubewust ondernemen of het ondersteunen van goede doelen? Ook investeren in goede doelen zal zich uiteindelijk...

Tip: Blijf dichtbij
Local for Local De meeste bedrijven in Nederland richten zich voor hun verkoop op de lokale markt, ofwel de consumenten in hun directe omgeving. In die omgeving naamsbekendheid ontwikkelen is natuurlijk cruciaal om de verkoop te stimuleren. Maar hoe zit het met de...

Tip: Creëer ambassadeurs
Herkent u dat? Soms lijken klanten verliefd op een bepaalde winkel of mag er met geen kwaad woord gesproken worden over een specifiek merk. Sommige aankopen hebben dan ook niets te maken met technische details, of zelfs niet eens de noodzaak van een product. ‘Nieuw’...

Tip: Doe eens gek
Maak het gewone ongewoon. Bepaal een thema, dag of tijdstip en maak die speciaal. Evenementen blijken als een magneet klanten aan te trekken! Van tijd tot tijd (samen) een evenement organiseren zorgt voor meer dan gewone aandacht. Consumenten willen graag ervaren,...

Tip: Bouw bruggen
Bij het reilen en zeilen van uw onderneming loopt u wellicht tegen organisatorische en financiële grenzen aan. Ga daar slim mee om! U kunt een flink schaalvoordeel (en kostenbesparing) bewerkstelligen door samenwerking te zoeken met collega ondernemers. Gezamenlijk...

Tip: Ga samen op reis
Laat uw persoonlijke voorkeur(en) kennen Op sociale media commerciële boodschappen brengen dient voorzichtig te gebeuren. Vertel over een leuke wijn of wijnstreek, over bier en waarom u dat zo speciaal vindt. Vertel iets over de nieuwe spijskaart. Waarom u voor deze...

Tip: Laat ze maar kijken
Hebt u hinder van consumenten die alleen maar komen kijken en... vervolgens bij de concurrent (op internet) kopen? Het is een natuurlijke reactie dat u dit klantgedrag wilt tegengaan, echter onmogelijk dit nog te voorkomen. Ruim 79% van de consumenten maakt...

Tip: Neem digitaal flirten serieus
Durf te investeren in uw internetfiliaal Zeker veel kleinere ondernemingen kiezen voor een goedkoop tot stand gekomen site. Maar u neemt toch ook de kosten voor uw stenen winkel serieus? Hoe staan die in verhouding tot uw digitale filiaal? Beknibbel niet, maar bedenk...

Tip: Omarm digitale snuffelaars
Laat géén kansen verloren gaan. Richt u actief met uw communicatie op de consumenten die zich oriënteren en beslissingen nemen (kopen) via hun mobieltje of tablet. Maak het hen gemakkelijk met goed online servicebeleid. Online consumenten hebben zo hun eigen vragen:...

Tip: Het oog wil ook wat
Fotografie heeft de afgelopen decennia een enorme vlucht genomen. We hebben massaal de fotorolletjes vervangen door geheugenkaarten, kunnen direct op het scherm ons resultaat beoordelen en YouTube leert ons de kneepjes van het vak. Zelfs onze telefoontjes leveren, al...

Tip: Laat zien waar je voor staat
Veranderde Reclame & Promotie Een goed gedefinieerde centrale boodschap is een goede start om onmiddellijk duidelijk te maken wat u kunt betekenen voor de waarnemer van uw boodschap. Verderop in deze uitgave gaan we hier uitgebreider op in. U hebt het beste,...

Tip: Wees een gentleman
Maak van service een volwaardig product Het service element wordt vaak onderschat. Een goede service is voor een klant de kers op de taart. Het is tevens voor u een eerste aanzet tot een vervolgaankoop of upsell. vóór de aankoop Deel uw kennis. Vakbekwaamheid wordt...

Tip: Respecteer ieders tijd
Kort en Bondig Houdt in uw communicatie op internet en in uw documentatie via andere media de informatie kort en bondig. Zorg daarbij dat uw boodschap even prikkelend als helder is. Details kunnen in tweede instantie online, telefonisch of bij een bezoek van een klant...

Tip: Luister aandachtig
Beetje extra Bij het succes van uw onderneming speelt de manier waarop u klanten benadert en service verleent een cruciale rol. Om uw klant optimaal van dienst te zijn zult u éérst de wens of behoefte van uw klant moeten kennen. Goed luisteren en de juiste vragen...

Tip: Rommel niet maar wat aan
Verleiding De verleiding ligt altijd op de loer om in te gaan op die ene goed bedoelde speciale aanbieding of om juist weer vast te houden aan het oude vertrouwde recept. Maar kiest ú of wordt u gekozen? En brengt het vertrouwde u verder dan waar u nu...

Tip: Marketing hoeft niet ingewikkeld of kostbaar te zijn
Kleine, eenvoudige ingrepen kunnen al tot verbluffende resultaten leiden. Zo worden er dagelijks honderdduizenden kopjes koffie geserveerd met een koekje of chocolaatje erbij, naast suiker en melk. Maar waar is het glaasje water? Het glaasje water hoort er namelijk...