Laat uw persoonlijke voorkeur(en) kennen
Op sociale media commerciële boodschappen brengen dient voorzichtig te
gebeuren. Vertel over een leuke wijn of wijnstreek, over bier en waarom u dat
zo speciaal vindt. Vertel iets over de nieuwe spijskaart. Waarom u voor deze
gerechten hebt gekozen en hoe die keuze tot stand is gekomen bijvoorbeeld.
Kortom, betrek mensen bij uw verhaal. (Deze tip betreft de horeca, maar kan
evengoed over kleding of andere producten of diensten gaan.)
Consumenten kopen naast het feitelijke product vaak ook een stukje beleving. Deze wordt
voornamelijk gecreëerd door hen deelgenoot te maken van de achtergrond van een product,
ervaringen of uw ‘persoonlijke’ verhaal. Mensen zijn erg gevoelig voor een verhaal dat ze
emotioneel beweegt of iets bijbrengt.
Met levendige informatie die gerelateerd is aan het product, uw vakgebied of leuke
relevante persoonlijke interesse vergroot u de betrokkenheid van uw klanten. De beleving
en binding zal nog verder toenemen met iets interactiefs, bijvoorbeeld dingen die mensen
ook thuis kunnen uitproberen of toepassen.