Herkent u dat?
Soms lijken klanten verliefd op een bepaalde winkel of mag er met geen kwaad woord gesproken
worden over een specifiek merk.
Sommige aankopen hebben dan ook niets te maken met technische details, of zelfs niet eens de noodzaak van een product.
‘Nieuw’ of ‘het is van’ kan voldoende zijn om bepaalde klanten een brandend gevoel van verlangen te geven. Deze afnemers zijn ook wel de
ambassadeurs van uw onderneming. Hun goedkeuring bepaalt tevens in belangrijke mate het koopgedrag van anderen. Consumenten laten zich
namelijk steeds meer leiden door wat een ander van producten of diensten vindt.
Vooral de rol van sociale media is bij de beoordeling van een merk, product of dienst niet te onderschatten. Zowel positieve als
negatieve beoordelingen verspreiden zich razendsnel.
Door actief deel te nemen aan bijvoorbeeld Facebook, Twitter, Instagram of Youtube kunt u reacties peilen. Dit kan er voor zorgen dat de
zichtbaarheid van uw merk, product of dienst toeneemt en daarmee ook het vertrouwen van potentiële klanten en hun omgeving.
Oeps! Een kans!
Koester de momenten dat het nét niet allemaal vlekkeloos loopt.
Weinig is namelijk sterker en veelzeggender dan de service die u
op dat moment verleent. Een ontevreden klant is dé uitgelezen
kans dit te demonsteren. Die stelt u in de gelegenheid een moment
te creëeren die zij nooit meer zullen vergeten. Kunt u die van de
juiste service voorzien? Dan heeft u een ambassadeur en klant
voor het leven. Vergeet niet: Het is veel eenvoudiger om klanten te
behouden dan nieuwe klanten voor u te winnen.