0622525811 info@omnisense.nl

NIEUWS

Tonny Loorbach is jarig

Een kroonjaar De 'baas' van IMU (Internet Marketing Universiteit in Amsterdam) viert feest! Niet alleen omdat hij 30 is geworden, maar ook om te vieren dat zijn bedrijf de afgelopen jaren is uitgegroeid tot een succesvol bolwerk voor Internetmarketing...

read more

Wat voor ondernemer ben jij?

Jaarlijks starten duizenden welwillende mensen met een winkel in het een of het ander of een horecabedrijf. Maar waarom worden ze ondernemer. Waarom doen ze dat? Uit noodzaak, ambitie, passie voor ondernemen of uit hobbyisme? De maatschappij verandert in ijltempo. Van...

read more

E-Rewards

Mobile First Marketing 80% van de consumenten is actief op tablet of smartphone. Dit biedt ondernemers enorme kansen. Prikkel jouw klanten met een nieuw veelzijdig medium speciaal voor smartphones. Mobiel groeit als platform voor communicatie, zeker vanuit bedrijven....

read more

Mobile Coupon verrast in de horeca

Gasten in de horeca willen verrast worden Doe eens wat anders en verras gasten met dynamische content via coupons op bierviltjes of andere veel in de horeca gebruikte gedrukte media. Wie kent niet het gevoel bij: “Een rondje van de zaak!”? Engagement Hoeveel meer...

read more

Tip: Zoek elkaar online

Alles wat tastbaar is leeft tegenwoordig ook een digitaal leven. Maar waar vindt u die informatie van die zakenrelatie of product? Internet is voor de consument in de loop van de jaren dé belangrijkste informatiebron geworden en in toenemende mate ook de plek waar een...

read more

Tip: Wordt koppelkoning

Laat een uiting niet een eenzaam zieltje zijn. De kracht en effectiviteit van hedendaagse marketingactiviteit ligt in de combinatie. Door klassieke media (drukwerk) aan de mogelijkheden van (mobiel) internet te koppelen (en andersom) vergroot u het bereik en de...

read more

Tip: Jij bent onbetaalbaar

Door internet is de prijs voor een product of dienst bijna helemaal transparant geworden en vergelijken kinderspel. Prijs is daarom een veel minder doorslaggevend marketinginstrument geworden. De keuze voor de ene of andere leverancier komt steeds meer tot stand door...

read more

Tip: Zeg gewoon wat je wilt

Hoe groter het bereik van de uiting, hoe groter de kans dat de boodschap gezien wordt door de doelgroep. Internet is daarbij een belangrijk, zo niet hét belangrijkste medium om een grote doelgroep en uw communicatie doelstelling te bereiken. Het probleem met internet...

read more

Tip: Alleen is maar alleen

Voor eigen parochie Wellicht is u nog niet helemaal duidelijk hoe het geheel van uw marketing communicatie presteert. Laat dan een onafhankelijke partij met een generale kijk op offline- en online marketing communicatie de mogelijkheden voor u boven water brengen. Een...

read more

Tip: Imago, da’s goud

Goederen of diensten ruilen tegen klinkende munt maakt van ondernemen een commerciële activiteit. Maar doet u al iets met maatschappelijke betrokkenheid, milieubewust ondernemen of het ondersteunen van goede doelen? Ook investeren in goede doelen zal zich uiteindelijk...

read more

Tip: Blijf dichtbij

Local for Local De meeste bedrijven in Nederland richten zich voor hun verkoop op de lokale markt, ofwel de consumenten in hun directe omgeving. In die omgeving naamsbekendheid ontwikkelen is natuurlijk cruciaal om de verkoop te stimuleren. Maar hoe zit het met de...

read more

Tip: Creëer ambassadeurs

Herkent u dat? Soms lijken klanten verliefd op een bepaalde winkel of mag er met geen kwaad woord gesproken worden over een specifiek merk. Sommige aankopen hebben dan ook niets te maken met technische details, of zelfs niet eens de noodzaak van een product. ‘Nieuw’...

read more

Tip: Doe eens gek

Maak het gewone ongewoon. Bepaal een thema, dag of tijdstip en maak die speciaal. Evenementen blijken als een magneet klanten aan te trekken! Van tijd tot tijd (samen) een evenement organiseren zorgt voor meer dan gewone aandacht. Consumenten willen graag ervaren,...

read more

Tip: Bouw bruggen

Bij het reilen en zeilen van uw onderneming loopt u wellicht tegen organisatorische en financiële grenzen aan. Ga daar slim mee om! U kunt een flink schaalvoordeel (en kostenbesparing) bewerkstelligen door samenwerking te zoeken met collega ondernemers. Gezamenlijk...

read more

Tip: Ga samen op reis

Laat uw persoonlijke voorkeur(en) kennen Op sociale media commerciële boodschappen brengen dient voorzichtig te gebeuren. Vertel over een leuke wijn of wijnstreek, over bier en waarom u dat zo speciaal vindt. Vertel iets over de nieuwe spijskaart. Waarom u voor deze...

read more

Tip: Laat ze maar kijken

Hebt u hinder van consumenten die alleen maar komen kijken en... vervolgens bij de concurrent (op internet) kopen? Het is een natuurlijke reactie dat u dit klantgedrag wilt tegengaan, echter onmogelijk dit nog te voorkomen. Ruim 79% van de consumenten maakt tijdens de...

read more

Tip: Neem digitaal flirten serieus

Durf te investeren in uw internetfiliaal Zeker veel kleinere ondernemingen kiezen voor een goedkoop tot stand gekomen site. Maar u neemt toch ook de kosten voor uw stenen winkel serieus? Hoe staan die in verhouding tot uw digitale filiaal? Beknibbel niet, maar bedenk...

read more

Tip: Omarm digitale snuffelaars

Laat géén kansen verloren gaan. Richt u actief met uw communicatie op de consumenten die zich oriënteren en beslissingen nemen (kopen) via hun mobieltje of tablet. Maak het hen gemakkelijk met goed online servicebeleid. Online consumenten hebben zo hun eigen vragen:...

read more

Tip: Het oog wil ook wat

Fotografie heeft de afgelopen decennia een enorme vlucht genomen. We hebben massaal de fotorolletjes vervangen door geheugenkaarten, kunnen direct op het scherm ons resultaat beoordelen en YouTube leert ons de kneepjes van het vak. Zelfs onze telefoontjes leveren, al...

read more