Lokaal Collectieve Actiemarketing
Veel EffectieverSucces door Samenwerking
De nieuwste ontwikkeling op marketinggebied
Actiemarketing activiteiten door individuele ondernemers in een winkelcentrum zijn buitengewoon belangrijk voor het hele centrum, omdat ze met speciale aanbiedingen extra publiek naar het centrum trekken. Ook voor ondernemers die veel minder aan marketing (kunnen) doen.
Actiemarketing activiteiten door individuele ondernemers in een winkelcentrum zijn buitengewoon belangrijk voor het hele centrum, omdat ze met speciale aanbiedingen extra publiek naar het centrum trekken. Ook voor ondernemers die veel minder aan marketing (kunnen) doen.
Meer acties = Meer bezoekers = Meer omzet
Local Collective Marketing is een nieuwe mengvorm van gezamenlijke en individuele marketingactiviteit. Een voorbeeld daarvan is een winkelcentrum waar de daar gevestigde winkeliers en horecaondernemers samen met het centrummanagement de marketingactiviteiten op elkaar afstemmen. Door het coöperatieve karakter van die samenwerking ontstaat een krachtige publiciteitsconcentratie die zowel door individuele ondernemers als door het collectief kan worden benut.
Stimulans voor minder actie voerende ondernemers en freeriders in het winkelcentrum
Local Collective Marketing maakt het mogelijk om tegen geringe kosten per deelnemer zowel de kernwaarden van het centrum als die van de individuele deelnemers massaal uit te dragen. Door de samenwerking ontstaat namelijk een groot geaccelereerd potentieel klantbereik. De drempel tot deelname van free riders aan een actiemarketing collectief zal door de eenvoud, de lage kosten en de effectiviteit lager worden en het actie aanbodvolume door meer deelnemers significant toenemen en daarmee het geheel versterken.
Toenemende bezoekersaantallen
Door deze nieuwe samenwerkingsactiviteit nemen de bezoekersaantallen aan het centrum toe en de omzet bij de individuele ondernemers. Naast evenementen kan actiemarketing door Local Collective Marketing de grootste publiekstrekker van een winkel, winkelcentrum, winkelstraat of zelfs een hele stad worden.
Consumenten zijn veel minder gevoelig geworden voor merken en meer dan ooit op zoek naar positieve spanning en beleving.
Nieuw, snel en spannend zijn key om consumenten nog te bereiken, te boeien en tot aankoop te verleiden.
Goed gevoel
Evenementen en actiemarketing zijn wel de grootste publiekstrekkers van een winkelgebied. Niet zelden gaan die twee hand in hand. Want speciale aanbiedingen, kortingen, cadeautjes en premiums worden door de consument meestal als aantrekkelijk, leuk en boeiend ervaren. Precies wat je wilt bereiken. Een goed gevoel bij de klant achterlaten.
Supermarkten, discounters en grootwinkelbedrijven hebben dat goed begrepen en varen wel bij actiemarketing. Ook winkelcentra kunnen de trekkracht van actiemarketing nu nog beter inzetten door het gezamenlijke aanbod te centraliseren en eenvoudiger toegankelijk te maken.
In 3 stappen naar meer engagement!
Scan, Klik en Winst voor iedereen!
Scan de QR code met je smartphone of Klik op het affiche en bekijk de diverse topaanbiedingen van het winkelcentrum
Actiemarketing nieuwe stijl
Net als de consument is ook marketing in de loop der jaren sterk veranderd. Onder meer door technologische ontwikkelingen en de mogelijkheden die daaruit zijn ontstaan. Denk daarbij bijvoorbeeld aan mobile marketing via mobiele websites en apps, digitale coupons, QR codes, Augmented Reality (AR), Virtual Reality en Beacons. Nieuwe technologieën die zich hebben ontwikkeld door de populariteit van de smartphone en de tablet, die iedereen in Nederland ondertussen wel gebruikt als primaire informatie- en communicatiebron.
All-in-one
Het centrum in het voorbeeld maakt gebruik van een geavanceerd all-in one actiemarketing systeem. Hierin worden de verschillende acties van de deelnemers aangemaakt en bij elkaar gebracht. De aanbiedingen kunnen individueel en/of verzameld gedistribueerd worden via meerdere mediakanalen naar klanten en prospects. Een all in one mobile actiemarketing systeem waar ook de resultaten van de collectieve- en de individuele acties kunnen worden gemeten en klanten databases aangelegd.
Local Collective Marketing voor jouw winkelcentrum of straat inzetten?
Meer informatie over de vele mogelijkheden van Local Collective Marketing en het actiemarketing systeem van Coupontools? Neem contact met ons op.
P.s.: In het artikel worden de URL en de QR code als print to web connectors gebruikt. Het zal duidelijk zijn dat ook andere verbindende media voor dit doel ingezet kunnen worden zoals: NFC tags, IBeacons en Augmented Reality bijvoorbeeld.