Aan het eind van de vorige eeuw was het nog de gewoonste zaak van de wereld dat kortingsbonnetjes of waardepunten uit verpakkingen en advertenties werden geknipt. Met de komst van de mobiele digitale coupon lijkt daaraan definitief een einde te zijn gekomen.
Het gebruik en de inzet van digitale coupons is door mobiel internet explosief toegenomen. De effectiviteit van dit reclame-of promotiemiddel verklaart gelijkertijd de aanwas van het aantal coupon-en loyaliteits systeemaanbieders. Door het grote aanbod via digitale (sociale media) kanalen is het voor consumenten een stuk gemakkelijker geworden om met de smartphone waardecoupons of vouchers te bemachtigen en te gebruiken.
Portals en systemen in eigen beheer
De meeste coupons worden via een of meerdere internetportals aangeboden. Deze coupon brokers verzamelen aanbiedingen van zowel grote als kleine partijen. Ze zorgen voor de opmaak, publiciteit, de distributie en de afhandeling voor haar klanten, die daar een bepaalde vergoeding voor betalen. Vooral het gemak en het marketingbereik van de brokers zijn (zeker voor adverteerders die landelijk bereik voor hun couponaanbieding willen) de belangrijkste overwegingen om het coupontraject niet in eigen beheer te doen, maar uit te besteden. De Albert Heijns, Blokkers, Hema’s en andere grootwinkeliers kunnen zich de luxe van een eigen couponsysteem wel veroorloven om onder eigen vlag en identiteit aanbiedingen bij de consument te brengen. Dat neemt niet weg dat die grote bedrijven met regelmaat ook de diensten en netwerken van coupon brokers inzetten om het bereik van hun aanbiedingen te maximaliseren.
Kleine bedrijven en zelfstandige ondernemers
Getuige het sterk toegenomen gebruik van digitale coupons in consumentenmarkten kan het ook voor MKB bedrijven de moeite lonen aanbiedingen via mobile coupons te doen. Dat gebeurt al wel, maar in vergelijk met grote bedrijven nog maar weinig. Dat komt niet alleen door de drempel van de vaak hoge kosten die met adverteren via de brokers gemoeid zijn, maar ook door de beperking van grote coupon brokers om selectieve op de lokale markt gerichte coupons te distribueren. MKB ondernemers hebben meestal al voldoende aan bereik binnen hun directe omgeving.
Speciaal voor MKB bedrijven
Met het couponsysteem van Coupontools kunnen ook MKB bedrijven in eigen beheer, eenvoudig en voordelig volwaardige digitale coupons aanmaken en zonder beperking distribueren via zowel klassieke- als digitale kanalen. Hierdoor is het mogelijk de coupon precies in de directe omgeving van de doelgroep aan te bieden. Omdat de coupons van Coupontools in de eigen huisstijl vormgegeven kunnen worden, is de herkenbaarheid optimaal en mede bepalend voor de effectiviteit van een couponcampagne. Ondanks de geringe kosten en de eenvoud is het systeem compleet en multifunctioneel inzetbaar.
Verrassingselement
Nederlanders houden van kortingen en cadeautjes en spelletjes vinden ze ook cool. Een interessante extra functionaliteit maakt de digitale coupon van Coupontools uniek en plezierig onderscheidend. Er kunnen namelijk spelelementen aan worden toegevoegd en voor extra beleving zorgen. De aanbieding, korting wordt hierdoor een stuk leuker, interactiever en aantrekkelijker Die twee elementen vullen elkaar mooi aan en verhogen de kans op een succesvolle actie aanzienlijk. Proberen is de manier om de kracht van deze Mobile Marketing toverformule te ontdekken en op waarde te schatten.
Probeer de software zelf een hele maand gratis en laat je verrassen over de vele mogelijkheden.