file:///C:/Users/OmnisenseFrans/Downloads/googlec590286d31366812%20(4).html

Zo word je Woest aantrekkelijk voor consumenten

Aantrekkingskracht

een dynamisch concept

Dat het consumentengedrag in korte tijd sterk veranderd is zal u niet zijn ontgaan.

Onzekere economische vooruitzichten, milieuaspecten en hergebruik van goederen zijn hierin belangrijke factoren.

Maar vooral het intensiever gebruik van (mobiel) internet door de explosief gegroeid aantal smartphone- en tabletgebruikers heeft gezorgd voor een imposante verschuiving. Om over de invloed van sociale media nog maar te zwijgen…

Dat die veranderingen ook gevolgen hebben voor de manier waarop u uw marketing communicatie moet inrichten spreekt bijna vanzelf.

Maar ja, waar te beginnen?

CHANGE

Vooral techische factoren hebben ertoe geleid dat consumenten zich anders oriënteren, anders met elkaar communiceren en last but not least… anders kopen. Wanneer je als ondernemer niet mee verandert met het klantgedrag, leidt dit zonder enige twijfel tot achterblijvende resultaten van je onderneming, of erger… Het fors gestegen aantal faillissementen en leegstaande winkel-en horecapanden zijn daar het trieste bewijs van.

Juist door mee te schakelen ontstaan nieuwe kansen, continuïteit of een gezonde groei van je onderneming.

Klanten verleiden is geen statisch droog kunstje, zeker niet vandaag. Om te verleiden en resultaten te optimaliseren moet je kunnen verrassen, lef tonen en vooral als een ware ‘Romeo’ een beleving creëren.

Natuurlijk verandert niet alles, de kernwaarden van marketing en communicatie blijven in stand. De klant staat gelukkig nog steeds centraal en blijft Marketing communicatie de belangrijkste functie om de klant in contact te brengen met het aanbod van je onderneming en het bevorderen van de offline en online, actie of transactie.

Door alle nieuwe digitale mogelijkheden is marketing inmiddels een gecompliceerd en vaak onbegrepen facet van het ondernemerschap geworden. Onbekendheid met digitale/online marketing laat kansen onbenut, omzet blijft liggen en in het slechtste geval kan dit zelfs klanten kosten.

Ons boek en deze digitale uitgave bieden je aan de hand van 20 relatief simpele tips de tools en inzichten om de hedendaagse ‘shopper’ weer duurzaam voor je te winnen.

De ‘Woeste’ tips vind je in ons marketing blog.

Het boekje direct ontvangen? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief. 

Pin It on Pinterest

Share This